seo education
seo education

ميكسر خوراك دام چيست؟

ميكسر خوراك دام، دستگاهي است كه براي مخلوط كردن مواد اوليه خوراك دام و بسته‌بندي آن استفاده مي‌شود. ابتدا مواد اوليه خوراك دام را با نسبت مناسب به دستگاه وارد كرده و پس از توزيع يكنواخت، تمام مواد با يكديگر مخلوط شده و يك تركيب همگن از خوراك دام و طيور ايجاد مي‌كند. در صورتي كه تمامي مواد به درستي با يكديگر تركيب شوند، كيفيت خوراك مورد نظر نيز افزايش پيدا مي‌كند. از اين دستگاه مي‌توان براي مخلوط كردن مواد جامد با جامد، جامد با مايع و مايع با مايع استفاده كرد. اين دستگاه با عنوان ميكسر كنسانتره هم شناحته مي‌شود.

دريافت مشاوره براي خريد: ۰۹۱۲۱۲۲۴۷۵۵

آشنايي انواع ميكسر خوراك دام

ميكسر خوراك دام

ميكسرهاي خوراك دام و طيور بر اساس فاكتورهاي مختلف مانند شكل و نحوه قرارگيري دستگاه و نحوه عملكرد آن به انواع مختلفي تقسيم مي‌شوند كه در ادامه به معرفي هر يك از آن‌ها مي‌پردازيم.

ميكسر خوراك دام افقي

محور اصلي اين نوع ميكسر به صورت افقي است كه باعث مي‌شود كارايي بهتري داشته باشد. ميكسرهاي افقي كه تمام تجهيزات آن بر روي محور افقي قرار دارند، به دو دسته كلي پدالي و حلزوني تقسيم مي‌شوند.

  • ميكسرهاي پدالي: در اين ميكسرها بازوهاي دستگاه با فاصله‌هاي معين، به صورت متوالي و با زاويه مشخصي نسبت به محور افقي اصلي حركت مي‌كنند تا مواد را با حركت چرخشي خود به خوبي تركيب كنند. ميكسر افقي مدل پدالي در صنعت توليد خوراك دام و طيور رايج‌تر بوده و كاربرد بيشتري دارد.
  • ميكسرهاي حلزوني: به اين نوع از ميكسرها اصطلاحا ريبوني نيز گفته مي‌شود كه علت اين نامگذاري در اين است كه قطعات فلزي به نام ريبون بر روي محيط اصلي و افقي اين دستگاه نصب شده است كه وظيفه برهم زدن مواد و حركت انتقالي آن‌ها را بر عهده دارند. اين قطعات باعث مي‌شوند تمامي مواد به خوبي با يكديگر ميكس شده و كاركرد دستگاه افزايش پيدا كند. 

ميكسر خوراك دام عمودي

ميكسر عمودي يكي از رايج‌ترين و قديمي‌ترين انواع ميكسر خوراك دام و طيور محسوب مي‌شود كه محور اصلي آن مارپيچ عمودي است و در وسط مخزن استوانه‌اي آن قرار دارد. نحوه عملكرد اين نوع ميكسر به اين صورت است كه مواد اوليه كه در پايين مخزن قرار دارند به سمت بالا كشيده شده و به وسيله محور مارپيچ عمودي دستگاه و اجزاي ديگر 

آن با يكديگر مخلوط شده و سپس به سمت پايين ريخته مي‌شوند. اين دستگاه به صورت تدريجي مواد را با يكديگر مخلوط مي‌كند. ميكسرهاي عمودي سرعت كمي داشته و فضاي زيادي را اشغال مي‌كنند. علاوه بر اين، كيفيت ميكس شدن مواد اوليه در اين نوع به نسبت ميكسر افقي پايين‌تر است. به همين دليل امروزه اين نوع ميكسرها كاربرد كمتري در تهيه خوراك دام و صنعت دامپروري دارد.

اجزا ميكسر افقي خوراك دام

  • الكتروموتور: الكتروموتور دستگاه وظيفه تبديل برق و نيروي الكتريكي به نيروي دوراني مكانيكي دستگاه را بر عهده دارد. برندهايي كه در بازار موجود هستند از الكتروموتورهاي 7.5 تا 37 كيلووات استفاده مي‌نمايند.
  • مخزن و درب تخليه: مخزن ميكسر به صورت افقي معمولي و يا U شكل است كه ضخامت آن با توجه به ظرفيت دستگاه مي‌تواند تغيير كند. درب تخليه نيز در انتهاي مخزن ميكسر قرار گرفته است تا مواد غذايي تركيب شده، يكباره از مخزن اصلي خارج شده و به مخزن پاييني منتقل شوند. 
  • محور اصلي: محور اصلي دستگاه كه به آن شافت يا روتور نيز گفته مي‌شود، گشتاور توليد شده توسط الكتروموتور دستگاه را دريافت مي‌كند. پدال‌ها يا ريبون‌ها بر روي اين محور قرار دارند.
  • پدال دستگاه: پدال‌ها به شكل منظم و با زاويه مناسب و مساوي با يكديگر در انتهاي بازهاي روي محور قرار دارند. اين پدال‌ها وظيفه حركت دادن مواد اوليه به طرف بالا و مخلوط كردن آن‌ها با يكديگر را بر عهده دارد.
  • ريبون‌ها: 2 يا چند ريبون بر روي محور اصلي ميكسر قرار داشته و اين ريبون‌هاي مارپيچي مواد غذايي را در طول مخزن ميكسر كشيده و هول مي‌دهند تا مواد به خوبي با يكديگر تركيب شوند.

استفاده از ميكسر خوراك دام چه مزايايي دارد؟

  • افزايش سرعت و كاهش زمان ميكس كردن خوراك
  • توليد حجم زيادي از خوراك دام در مدت زمان كمتر
  • يكنواخت و همگن كردن خوراك دام
  • كاهش تلفات و ضايعات خوراك
  • كاشف انرژي مصرفي توسط دام هنگام مصرف خوراك
  • داراي دريچه تخليه فول سايز براي تخليه كامل خوراك در كمترين زمان ممكن
  • داراي دريچه بازديد مستقيم و امكان كنترل فرايند ميكس خوراك

انواع دستگاه ميكسر خوراك دام را از كجا تهيه نماييم؟

مجموعه ايران صنعت يكي از فروشگاه‌هاي انواع دستگاه خوراك دام و طيور از جمله ميكسر خوراك دام است كه شما مي‌توانيد ميكسر مورد نظر خود را با بالاترين كيفيت و مناسب‌ترين قيمت از ايران صنعت خريداري نماييد. 

https://iransanat-co.com/post/13/%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%A7%DA%A9-%D8%AF%D8%A7%D9%85

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ] [ ۱۱:۵۱:۲۵ ] [ geekgirl ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی