seo education
seo education

راديولوژي شاخه اي از علم پزشكي مي باشد، كه در آن تصاوير اندام هاي بدن جهت تشخيص بيماري تفسير مي شود. راديولوژي تشخيصي و راديولوژي مداخله اي دو حوزه ي اصلي راديولوژي مي باشد، كه در هر دوي آن ها از انرژي تابشي جهت تشخيص و درمان بيماري ها استفاده مي شود. اين نوع تصويربرداري به طور مستقيم از اشعه يونيزاسيون استفاده مي شود. هدف از انجام راديولوژي تشخيص مشكلات داخلي بدن، جلوگيري از صدمه و درد است، تا قبل از اين كه درد و مشكلات بيشتر شوند، پزشك معالج بتواند اين مشكلات را تشخيص دهد، و به درمان سريع تر بيماري ها بپردازد. معمولاً از تجهيزات و طيف وسيعي از تكنيك ها براي گرفتن تصاوير از داخل بدن استفاده مي كنند، همچنين به پزشكي كه تصويربرداري را انجام مي دهد، راديولوژيست مي گويند.

راديولوژيست ها براي كمك به تشخيص و معالجه شرايط مختلف يا آسيب ديدگي ها را در تصاويري مانند تصاوير گرفته شده، با اشعه ايكس تجزيه و تحليل مي كنند. راديولوژي تقريباً براي هر بخش مراقبت هاي بهداشتي اعم از جراحي، اطفال، زنان و زايمان، مراقبت از سرطان، پاسخ به تروما، داروهاي اورژانسي، بيماري هاي عفوني و... مهم و ضروري مي باشد.

راديولوژي در منزل كرج

ارتباط با ما:02634471270

كاربرد عكس راديولوژي

مهم ترين كاربرد عكس راديولوژي كمك به پزشك و بيمار براي پيدا كردن مشكل با كم ترين روش هاي تهاجمي و بدون درد مي باشد. اگر قرار بود، پزشكان بدون راديولوژي در منزل ناچار بودند، هر بار براي بررسي يك عضو مشكوك به شكستگي و يا پيدا كردن علت يك درد داخلي، پوست شما را شكافته و اقدام به جراحي كنند، قطعاً سخت و دشوار خواهد بود. پزشك مي تواند هنگام ويزيت پزشك در منزل با تفسير عكس مي تواند مشكلات پزشكي را شناسايي يا رد كرده و روند درمان را مشخص كند. پزشكاني كه در خواندن عكس هاي راديولوژي تخصص دارند، راديولوژيست تشخيصي ناميده مي شوند. 

راديولوژي را با توجه به نوع آن و سازوكار عمليات عكس برداري به دسته هاي مختلفي تقسيم مي كنند:

  • راديوگرافي

از اشعه X براي مشاهده استخوان ها، قفسه سينه يا شكم استفاده مي شود، كه به آن پرتونگاري هم مي گويند.

  • CT (توموگرافي كامپيوتري)

در توموگرافي كامپيوتري با استفاده از دستگاه هاي خاص، تصويربرداري از زوايا و ابعاد مختلف ناحيه خاصي از بدن مانند دهان انجام مي شود. اين تصاوير بعد از پردازش هاي خاص كامپيوتري به عكس تبديل مي شوند.

  • MRI

از امواج راديويي و ميدان مغناطيسي براي عكس برداري استفاده مي شود.

  • ماموگرام

از اشعه X اغلب براي عكس برداري از بافت هاي سينه (پستان) استفاده مي شود.

  • سونوگرافي

در سونوگرافي با استفاده از امواج صوتي تصاوير متحرك ايجاد مي كنند، و از طريق مشاهده آن ها روي صفحه نمايش وضعيت بيمار را تشخيص مي دهند. از سونوگرافي اغلب براي اكوكارديوگرام (اكوي قلب) و معاينه رحم در دوران بارداري استفاده مي شود.

  • فلوروسكوپي

در فلوروسكوپي براي ايجاد تصاوير متحرك و آني از درون بدن از اشعه X استفاده مي شود. معاينه دستگاه گوارش يكي از مهم ترين كاربردهاي فلوروسكوپي مي باشد.

  • پزشكي هسته اي

از مواد راديواكتيو به طور محدود و كنترل شده براي ايجاد روشنايي و متعاقباً مشاهده ي فرايندهاي دروني بدن استفاده مي شود.

دستگاه‌ هاي راديولوژي در منزل

دستگاه هاي راديولوژي در منزل مركز پزشكي سلامت نوين با توجه به نوع آن ها از اشعه ايكس، امواج اولتراسوند و امواج مغناطيسي براي تهيه تصوير استفاده مي كنند. مدل هاي مختلف دستگاه هاي راديولوژي، سونوگرافي، ام آر آي و سيتي اسكن وجود دارد، كه با توجه به نظر پزشك و نوع بيماري مورد استفاده قرار مي گيرد. خوشبختانه به خاطر پيشرفته تر شدن تجهيزات پيچيده امكان انجام سونوگرافي و راديولوژي در منزل فراهم شده است. تيم پزشكي شامل پزشك راديولوژيست و تكنسين هاي همراه آن دستگاهاي لازم را به منزل بيمار آورده، و بدون نگراني از شرايط پر اضطراب آزمايشگاه ها تخصصي ترين آزمايش ها را در منزل بيمار انجام مي دهند.
پزشك معمولاً زماني درخواست عكس برداري ناحيه اي از بدن را مي دهد، كه بيمار در آن قسمت احساس درد كند، و اين درد به مرور زمان تغيير نكرده، يا بدتر شود. يكي از مهمترين فوايد ارائه خدمات راديولوژي در منزل و سونوگرافي در منزل همين موضوع مي باشد.

منتقل كردن بيمار به آزمايشگاه يا بيمارستان هاي مختلف زماني كه به خاطر داشتن درد اذيت مي شود، بسيار طاقت فرسا است. به اين شرايط، معطلي ها و دقايق طولاني سالن انتظار براي رسيدن نوبت را هم اضافه كنيد. سونوگرافي و راديولوژي در منزل كرج براي چنين بيماراني يك اقدام ضروري است، كه به شما امكان مي دهد، از تمامي تخصص پزشك و دستگاه هاي هاي راديولوژي در منزل خود استفاده كنيد.

براي تشخيص چه بيماري هايي از خدمات راديولوژي در منزل مي توان استفاده كرد؟

راديولوژي روش مناسبي براي عكسبرداري از بافت هاي سخت بدن مانند استخوان ها مي باشد، ولي ممكن است، پزشك براي موارد ديگري مانند تهيه عكس از ريه، بررسي هاي ساده معده، مري، سنگ هاي كليه، لغزش مهره هاي كمر يا ستون فقرات، تصاوير با كنتراست بالا، تغيير شكل ستون فقرات هم خدمات راديولوژي در منزل را تجويز كند. 

هزينه راديولوژي در منزل كرج

چه افرادي مي توانند از خدمات سونوگرافي در منزل استفاده كنند؟

  • افراد سالمند

سالمندان به خاطر كهولت سني كه دارند، بيرون رفتن از منزل براي آن ها سخت مي باشد، و به همين خاطر بيشتر آزمايش ها، سونوگرافي و راديولوژي ها را به تعويق مي اندازند.

  • بيماراني حركتي

آن دسته از بيماراني كه مشكلات حركتي دارند، و رفت و آمد براي آن ها سخت است. به همين خاطر بهتر است، اين بيماران از خدمات راديولوژي ها در منزل استفاده كنند.

  • بيماران سكته مغزي

معمولا افرادي كه دچار سكته مغزي مي شوند، نمي توانند به راحتي رفت و آمد كنند. به همين خاطر بهتر است، اين بيماران براي انجام آزمايش ها و راديولوژي ها از خدمات داخل منزل استفاده كنند.

  • بيماران نخاعي

بيماراني كه دچار آسيب هايي در نخاع هستند، نيز مانند بيماران ديگر در رفت و آمد مشكل دارند، و براي روند درمان خود بايد راديولوژي انجام دهند.

  • بيماران شكستگي

بيماراني كه در بعضي از قسمت هاي بدن مانند پا و لگن دچار شكستگي هستند، رفت و آمد براي آن ها سخت است، ولي افرادي كه دچار شكستگي در دست دارند، مي توانند به راديولوژي هاي بيرون از منزل مراجعه كنند، البته برخي از شكستگي ها نيز به اندازه اي حاد هستند، كه بهترين گزينه براي آن ها راديولوژي در منزل است.

  • بيماراني آسمي

در شهرهاي بزرگ مثل كرج كه آلودگي بيش از اندازه براي بيماران آسمي خطرناك مي باشد، و بهتر است، كمتر به بيرون از منزل بروند.

  • بيماران بستري در منزل

بسياري از بيماران هستند، كه به خاطر وزن و شرايط چشمي كه دارند، بايد در منزل بستري باشند.

عكس راديولوژي ريه و سينه

هنگامي كه پزشك مشكوك به درگيري شش ها در بيمار است، درخواست عكس راديولوژي ريه مي كند. در اين حالت دوز بسيار كمي از اشعه يونيزان توسط دستگاه توليد و تصاويري از داخل قفسه سينه به پزشك ارائه مي شود. هدف از عكسبرداري توسط راديولوژي در خانه مي تواند ارزيابي ريه ها، قلب و ديواره قفسه سينه باشد، و براي كمك به تشخيص علت تنگي نفس، سرفه مداوم، درد قفسه سينه يا ميزان آسيب در اثر ضربه استفاده مي شود. همچنين ممكن است، راديولوژي در خانه براي كمك به نظارت بر درمان انواع بيماري هاي ريوي مانند پنوموني، آمفيزم، سرطان و بيماري شايع اين روزها يعني كرونا استفاده شود.
راديوگرافي قفسه سينه ساده و آسان مي باشد، و به آمادگي كمي نياز دارد. هنگام انجام راديولوژي در خانه در صورت احتمال بارداري شرايط خود را به پزشك و تكنسين اطلاع دهيد. حتما در حين انجام راديولوژي در خانه زيورآلات را درآورده، و لباس هاي خانگي گشاد و راحت خود را بپوشيد.

مزاياي استفاده از راديولوژي در منزل

  • صرفه جويي در زمان

با انجام راديولوژي در منزل مي توانيد به جاي صرف زمان زياد براي رفت وآمد و انتظار در كلينيك يا بيمارستان بدون اين كه از خانه ي خود خارج شويد، كارتان را ظرف چند دقيقه انجام دهيد.

  • گزارش گيري آني

به واسطه راديولوژي در منزل مي توانيد فوراً بعد از انجام عمليات عكس برداري به گزارش كار دسترسي داشته باشيد.

  • حفاظت از گروه هاي آسيب پذير

جا به جا كردن افراد سالمند، معلولين و يا افرادي كه به هر شكل از مشكلات حركتي رنج مي برند، فرايندي طاقت فرسا و البته بعضاً پرخطر مي باشد. راديولوژي در منزل در واقع اقدامي براي تسهيل اين فرايند و حفاظت بيشتر از اين عزيزان است.

  • افزايش ضريب ايمني

با استفاده از خدمات راديولوژي در منزل ديگر احتياجي به مراجعه به كلينيك ها و بيمارستان ها مخصوصاً مكان هاي پرخطر شيوع انواع بيماري ها مخصوصاً ويروس كرونا نداريد، و مي توانيد هم زمان با افزايش حداكثري ضريب ايمني براي خود و عزيزانتان، از بهترين خدمات پزشكي استفاده كنيد.

هزينه اسكن ريه در منزل

نكات مهم در مورد راديولوژي در منزل

با توجه به اين كه اين دستگاه ها داراي اشعه هاي مضر مي باشد، و نبايد بي دليل از اين دستگاه ها استفاده كرد. به خصوص افرادي كه قصد دارند، از اين دستگاه ها در منزل خود استفاده كنند. در صورت لزوم اگر بيمار اورژانسي باشد، و قادر به رفتن به بخش هاي مختلف مانند كلينيك ها و بيمارستان هايي كه دستگاه راديولوژي دارند، نمي باشد، مي توانند از اين دستگاه استفاده كنند، البته باز هم بايد همه ي موارد لازم و ضروري را رعايت كنند.

بيشتر افراد زماني كه مي خواهند راديولوژي را در منزل انجام دهند، انتظار دارند، در همان زمان سفارش دستگاه به منزل آن ها برده شود، اين در حالي است، كه هر دستگاه بايد در زمان خودش به محل منتقل شود. بعضي اوقات افراد اصرار دارند، كه از شب قبل دستگاه ها در محل باشد، قطعاً اين انتظار بي جايي است، چون در زماني كه از دستگاه استفاده نمي كنند، احتمال خرابي و يا به هم ريخته شدن تنظيمات دستگاه وجود دارد. يا حتي در حالت خوشبينانه ممكن است، كه بيمار در روز آينده روند بهبودي داشته باشد، و نيازي به انجام راديولوژي وجود نداشته باشد.

براي دستگاه هاي پرتابل بايد حداقل فاصله يك متري رعايت شود، اين فاصله در دستگاه هاي ثابت دو متر مي باشد. به همين خاطر پرسنل و تكنسين هاي راديولوژي موظف اند، كه همه ي تجهيزات و وسايل مورد نياز مانند پاراوان سربي به بيمار و هر فرد ديگري كه در محيط حضور دارد، بدهند. هر فردي با هر نسبتي كه با بيمار دارد، بايد از محيط دور شود. بسياري از همراهان بيمار به خاطر كهولت و يا آسيب ديدگي شديد بيمار مي خواهند در زمان انجام راديولوژي در محيط باشند.

زمان ورود و خروج در راديولوژي منزل بسيار مهم است، و تاثير زيادي در برآورد قيمت دارد، همچنين انجام ساعت دقيق راديولوژي در برخي از بيماران با توجه به تشخيص پزشك اهميت دارد، همچنين تكنسين بايد به زمان راديولوژي دقت كند، و مدت زمان و شروع آن را به صورت دقيق در گزارش نهايي يادداشت كند. رعايت فاصله بهترين روشي است، كه با استفاده از آن مي توان از بيمار و افرادي ديگر كه در محل حضور دارند، محافظت كرد. گاهي بيمار تا حدي ناتوان است، كه نمي تواند به تنهايي در مقابل دستگاه قرار بگيرد، به همين خاطر بايد همراهي داشته باشد. براي اين افراد تا حد امكان بايد قبل از انجام راديولوژي سعي شود، كه بيمار را ابتدا كنترل كنند، و بعد از آن راديولوژي را انجام دهند، و تا حد امكان در زمان راديولوژي به غير از بيمار فردي ديگر در محل حضور نداشته باشد.

حال اگر بيمار توانايي نداشته باشد، همراه با تمامي تجهيزات امنيتي مانند روپوش هاي سربي، دستكش سربي و شيلد هاي مخصوص استفاده كند.

راديولوژي در منزل چگونه انجام مي شود؟

با توجه به اين كه با انجام راديولوژي در منزل ديگر نيازي نيست، بيمار به بيمارستان ها و يا كلينيك هاي عكس برداري مراجعه كند، و كل فرآيند راديولوژي توسط متخصصين، در منزل بيمار انجام مي شود. با توجه به اين كه پيشرفت هاي بسيار خوبي در زمينه پزشكي باعث ارتقاي شگفت انگيز قابليت ها و امكانات تجهيزات عكس برداري شده است. در حال حاضر تجيهزات راديولوژي پرتابل (قابل حمل) مي باشند. تجهيزاتي كه به واسطه سبكي و ابعاد به مراتب كوچك تر در مقايسه با گذشته امكان ارائه ي حساس ترين خدمات پزشكي را به صورت سيار مقدور ساخته است. 

در فرآيند راديولوژي در منزل، كارشناس راديولوژِي به خانه شما مراجعه كرده، تجهيزات عكس برداري را آماده مي كند، عمليات راديوگرافي را طبق دستورات پزشكي، انجام داده، و بعد از اتمام كار در كمتر از 12 ساعت تصاوير را چاپ شده، به شما تحويل مي دهند.

هزينه راديولوژي در منزل كرج

هزينه راديولوژي در منزل به تعداد گرافي هاي گرفته شده، و يا تعداد عضو نياز به تصويربرداري تعيين مي شود. كمترين هزينه ي تصويربرداري براي ريه و شكم مي باشد، و ديگر عضوهاي بدن به خاطر علت گرافي بيشتر هزينه بالاتري دارد. 

https://salamatnovin.com/post/11/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ خرداد ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۴۷:۲۴ ] [ geekgirl ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی